Ikea Nederland lanceert een nieuwe campagne waarmee het een beweging in gang wil zetten naar een duurzamer leven thuis. Hiervoor toont de Zweedse woongigant producten zoals nieuwe plantaardig Zweedse balletjes, een waterbesparende kraan of een vloerkleed van gerecyclede petflessen. Ikea stelt dat men door de aanschaf van deze producten al eenvoudig en betaalbaar kan bijdragen aan een duurzamere wereld. Het woonwarenhuis wil met de campagne, ontwikkeld door Buutvrij for Life, laten zien dat iedereen onderdeel uitmaakt van de duurzame beweging en dat elk kleine stapje helpt.
‘Samen naar een duurzame wereld’
De commercial, die opgenomen lijkt te zijn in een take, laat een kettingreactie zien van duurzame producten en activiteiten, gebaseerd op de 'Rube Goldbergmachine'. Duidelijk moet worden dat de losse onderdelen samenwerken om één belangrijk einddoel te realiseren: een duurzamer leven thuis.
Frederike den Ottelander, country marketing manager Ikea Nederland vertelt over de gezamenlijke queeste: ‘We weten dat veel consumenten denken dat een duurzamer leven duur is - en dat zij zich afvragen of hun kleine bijdrage wel echt iets teweegbrengt. Met deze campagne laten we zien dat duurzamer leven eenvoudig kan én niet duur hoeft te zijn, om zo samen een beweging in gang zetten naar een duurzamere wereld.’
'Iedereen Slim'
De campagne sluit volgens Ikea aan bij de merkpositionering ‘Iedereen slim’, die eind 2019 werd geïntroduceerd. Met deze positionering wil het woonwarenhuis de Nederlandse consument helpen en inspireren om samen, naast een duurzamer, ook een slimmer en efficiënter thuis te creëren.
Ikea maakte eerder al bekend dat het tot doel heeft om in 2030 alle producten van hernieuwbare of gerecyclede materialen te maken.
De campagne is zichtbaar op tv, als online video, op social media, op Ikea.nl en loopt tot eind 2020.
Lees ook: ‘Samen slimmer thuis’-campagne van Ikea
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!